پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 225853
انجام ماهيانه 300 عمل جراحي زيبايي در چهارمحال وبختياري
تاریخ انتشار : 1395/05/17 15:45:46
نمایش : 1100
رييس سازمان نظام پزشکي چهارمحال و بختياري از انجام ماهيانه 300 عمل جراحي زيبايي در اين استان خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمود جاويد روز يکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار کرد: حدود 100 عمل از اين تعداد را اعمال جراحي بيني و برداشتن چربي هاي اضافي شکم و مابقي را ديگر اعمال نظير تزريق ژل و از بين بردن چين وچروک شامل مي شود.

وي افزود: عمل هاي جراحي بيني وشکم با توجه به اين که نياز به بيهوشي دارد در مطب انجام نمي شود، اما ديگر عمل ها بسته به ميزان امکانات و شرايط مطب است.

جاويد ادامه داد: اين عمل ها اگر در شرايط مساعد انجام نشود عوارضي نظير افتادگي پوست و پلک، به جا ماندن زخم هاي عميق، پررنگ شدن ناحيه ليزر شده و آبريزش بيني در جراحي هاي زيبايي بيني را به دنبال دارد.

وي در زمينه ميزان تخلف هاي پزشکي عمل هاي زيبايي در استان بيان کرد: از آن جا که انجام عمل هاي بيني و برداشتن چربي شکم در مطب خطرآفرين و داراي ريسک بالاست، پزشکان راغب به انجام اين عمل در مطب نبوده و موردي هم تاکنون گزارش نشده است.

وي عمده تخلفي را که ممکن است در عمل هاي زيبايي انجام شود، استفاده از مواد نامرغوب و از تاريخ گذشته عنوان کرد و افزود: اين مورد نيز در استان بندرت انجام مي شود و شکايتي نيز از سوي بيماران مبني بر نامرغوبي مواد به سازمان نظام پزشکي استان ارائه نشده است.

جاويد بيان کرد: براي بررسي مواد مصرفي جراحي هاي زيبايي، دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشتي، درماني استان بصورت دوره اي مطب ها را رصد و بررسي مي کند.

رييس سازمان نظام پزشکي چهارمحال وبختياري افزود: در صورت بروز تخلف و اثبات رعايت نکردن استانداردها توسط پزشک، اين سازمان با تذکر کتبي و درج در پرونده و تعيين ديه و محدوديت از طبابت با پزشک متخلف برخورد مي شود.

وي با بيان اين که عمده تقاضاها براي جراحي هاي زيبايي ناشي از جو جامعه و تصور کاذب افراد از ظاهر خود است، گفت: حدود 80 درصد از اين افراد پس از جراحي از ظاهر وعمل خود ناراضي هستند.

محمود جاويد در زمينه شرايط پزشکان براي جراحي زيبايي اظهار کرد: قانون قطعي مبني بر اين که عمل هاي زيبايي بايد توسط پزشکان گوش، حلق، بيني و يا جراحان پلاستيک و متخصصان پوست و مو انجام شود، وجود ندارد اما اين گونه جراحي ها به طور معمول بايد توسط پزشک مجرب انجام شود.
وي افزود: اين درحالي است که برخي بيماران براي صرف هزينه کمتر با مراجعه به پزشکان غيرمتخصص و يا افرادي که تجربه کافي ندارند سلامت خود را به خطر مي اندازند.

وي به متقاضيان انجام جراحي هاي زيبايي توصيه کرد؛ به عوارضي که اين گونه عمل ها نظير خونريزي،عفونت و در مواردي تغيير شکل عضو جراحي شده را به همراه دارد، در صورت نداشتن نياز به عمل، اقدامي انجام ندهند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html